Reklama

Dodane Produkty:

Nowy miernik wilgotności względnej i temperatury R...
 Firma Rotronic, producent urządzeń do kontroli wilgotnośc...
Producent: Rotronic
Dystrybutor: AP Automatyka
- AP AUTOMATYKA - Przetwornik stężenia dwutlenku w...
 Programowalny przetwornik Si-CA0R0A1 ze zintegrowanym sen...
Producent: APONE
Dystrybutor: AP AUTOMATYKA
Sygnalizator pływakowy Trimod'Besta SIL 1 / SIL 2 ...
 Pływakowe czujniki poziomu mające zastosowanie w przypadk...
Producent: Bachofen
Dystrybutor: MERCON
Sygnalizator pływakowy Trimod'Besta SIL 1 / SIL 2 ...
 Czujniki pływakowe wykonane w części zwilżanej z tworzywa...
Producent: Bachofen
Dystrybutor: MERCON
Sygnalizator pływakowy Trimod'Besta SIL 1 / SIL 2 ...
 Czujniki pływakowe wyposażone w radiator, zaprojektowane ...
Producent: Bachofen
Dystrybutor: MERCON

Z roku na rok rosną możliwości w zakresie automatyzacji pojazdów specjalnych używanych w budownictwie. Coraz częściej dźwigi, koparko-ładowarki, betoniarki, czy wywrotki dorównują wyposażeniem stanowiskom produkcyjnym w przemyśle. Doszkalające kursy zawodowe dla operatorów maszyn ciężkich stały się więc koniecznością.

Automatyzacja w zakresie sterowania maszynami budowlanymi, to nieunikniony krok w stronę poprawy wydajności i bezpieczeństwa pracy. Choć konstruktorzy i programiści starają się tworzyć jak najbardziej intuicyjne i łatwe w obsłudze rozwiązania, operatorzy pojazdów muszą na bieżąco podnoście swoje kwalifikacje. Profesjonalne kursy zawodowe na koparki lub szkolenia realizowane przez producentów systemów kontroli maszyn, to dziś nie nowość dla osób, które chcą zwiększać swoje zarobki i podnosić swoją wartość na konkurencyjnym rynku pracy. Firmy budowlane powoli wymieniają maszyny na bardziej nowoczesne, gdyż zainstalowane w nowych pojazdach systemy pozwalają na pracę nie tylko z większą precyzją, lecz również na wykonywanie większej ilości zadań w krótszym czasie.

 

Jak działa system kontroli maszyn w koparce?

Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań koparka może pracować półautomatycznie, umożliwiając operatorowi łatwe tworzenie gładkich, płaskich lub nachylonych powierzchni. Praca na takiej maszynie w praktyce wygląda następująco:

  1. Koparkę ustawia się na tryb auto konfigurując wcześniej parametry pracy.
  2. Operator kontroluje drążek sterowania i pracę maszyny.
  3. Zainstalowany w pojeździe software kontroluje wysięgnik i łyżkę.

Praca w trybie automatycznym sprawia, że maszyna zachowuje jednostajny poziom pracy zmniejszając nadmierne cięcia. Bardziej jednolita makroniwelacja połączona z wysoką dokładnością sprawia, że praca zostaje wykonana w krótszym czasie. Szybciej zrealizowany projekt to lepsze wyniki finansowe dla inwestora. Nie dziwi więc fakt, że przedsiębiorstwa budowalne przesuwają swoje inwestycję wykorzystania innowacyjnych rozwiązań. Warto nadmienić, że nowoczesne oprogramowanie pozwala operatorowi dostosować interfejs do własnego trybu pracy i zapotrzebowania w danym momencie. Odbycie stosownych szkoleń zawodowych sprawia, że kierujący maszyną jest w stanie maksymalnie wykorzystać, możliwości urządzenia takie jak kolorowy interfejs 3D, szereg przydatnych konfiguracji oraz opcję personalizacji widoku pozwalającą na uzyskanie odpowiedniej perspektywy i maksymalnej wydajności.

W przypadku maszyn budowlanych centrum sterowania rozwiązaniami automatycznymi znajduje się najczęściej wewnątrz kabiny operatora, w panelu operatorskim lub joysticku do kierowania narzędziami zamontowanymi na naczepie pojazdu. Ponadto, coraz częściej można spotkać koparki i inne maszyny budowlane wyposażana w system łączności. Za jego pośrednictwem operator komunikuje się z kierownictwem oraz współpracownikami. Łatwe przesyłanie plików danych pomiędzy maszyną a biurem sprawia, że kierowca zawsze dysponuje aktualnym projektem i informacjami. Do centrali automatycznie przesyłane są też informacje o aktualnej lokalizacji pojazdów, co ułatwia zarządzanie ich flotą. Jest to szczególnie istotne, gdy prace prowadzone są na szeroką skalę na naprawdę dużym obszarze roboczym.

Niezbędnym komponentem systemów automatyki są czujniki. W pojazdach specjalnych instalowane są głównie bezdotykowe sensory indukcyjne, pojemnościowe, optyczne oraz ultradźwiękowe. Są one używane przede wszystkim do pomiaru odległości, mogą być jednak częścią systemów regulacji wysokości dysz, systemów wykrywania kolizji, kontroli poziomu napełnienia zbiorników lub położenia skrzyń ładunkowych.

Polecane książki

Elementy, urządzenia i układy automatyki

portal automatyki

Jerzy Kostro Publikacja jest przeznaczona dla uczniów technikum elektronicznego, sp...

Układy wykorzystujące sterowniki PLC. Projektowanie algorytmów sterowania

portal automatyki

Bogdan Broel-Plater Do automatyzacji procesów przemysłowych powszechnie stosowane są st...

Współczesny oscyloskop. Budowa i pomiary

portal automatyki

Andrzej Kamieniecki Książka jest przewodnikiem po nowoczesnych oscyloskopach cyfrowych, ich budowie, p...

LabVIEW w praktyce

portal automatyki

Marcin Chruściel Książka jest poradnikiem przygotowanym z myślą o elektronikach i a...

Programowalny sterownik SIMATIC S7-300 w praktyce inżynierskiej

portal automatyki

Janusz Kwaśniewski Sterowniki S7-300 z firmy SIEMENS oraz oprogramowanie do niego S...

Uczelnie Techniczne

Sonda - Automatyka

Których producentów sterowników PLC preferujesz?

Delta - 4.8%
Fatek - 13.5%
GE Fanuc - 56.7%
Hitachi - 8.7%
LG (LS) - 10.6%
Omron - 38.5%
Rockwell Automation - 19.2%
Schneider Electric - 13.5%
Siemens Simatic - 58.7%
Teco - 4.8%
Inne - 21.2%
Głosowanie zostało zakończone : 31 Gru 2017 - 00:00

Targi:

Reklama
Automatyka, portal automatyki, automatyzacja, sterowanie, aparatura pomiarowa, kontrola, sterowanie, napędy Automatyka, portal automatyki, automatyzacja, sterowanie, aparatura pomiarowa, kontrola, sterowanie, napędy


.