Dodane Produkty:

Czujnik koloru CR210 Astech
 ASTECh w swojej ofercie wprowadził czujniki koloru z bard...
Producent: ASTECH
Dystrybutor: APAUTOMATYKA S.C.
OSE-S 6501
 Komplet OSE-S składający się z nadajnika OSE-T i odbiorni...
Producent: VITECTOR
Dystrybutor: AP AUTOMATYKA
Czujnik koloru z kompensacją dystansu CR500 ASTECH
 Czujnik CR500 firmy ASTECH posiada funkcję kompensacji dy...
Producent: ASTECH
Dystrybutor: AP AUTOMATYKA S.C.
Elektrozawór Nitro 100-F
 Elektrozawór do systemów automatycznego nawadniania trawn...
Producent: Weathermatic
zawór zwrotny do oleju
 Zawór zwrotny z mosiężnym grzybkiem i uszczelką z Vitonu....
Producent: VALBRASS
Dystrybutor: Access Oil

Z roku na rok rosną możliwości w zakresie automatyzacji pojazdów specjalnych używanych w budownictwie. Coraz częściej dźwigi, koparko-ładowarki, betoniarki, czy wywrotki dorównują wyposażeniem stanowiskom produkcyjnym w przemyśle. Doszkalające kursy zawodowe dla operatorów maszyn ciężkich stały się więc koniecznością.

Automatyzacja w zakresie sterowania maszynami budowlanymi, to nieunikniony krok w stronę poprawy wydajności i bezpieczeństwa pracy. Choć konstruktorzy i programiści starają się tworzyć jak najbardziej intuicyjne i łatwe w obsłudze rozwiązania, operatorzy pojazdów muszą na bieżąco podnoście swoje kwalifikacje. Profesjonalne kursy zawodowe na koparki lub szkolenia realizowane przez producentów systemów kontroli maszyn, to dziś nie nowość dla osób, które chcą zwiększać swoje zarobki i podnosić swoją wartość na konkurencyjnym rynku pracy. Firmy budowlane powoli wymieniają maszyny na bardziej nowoczesne, gdyż zainstalowane w nowych pojazdach systemy pozwalają na pracę nie tylko z większą precyzją, lecz również na wykonywanie większej ilości zadań w krótszym czasie.

 

Jak działa system kontroli maszyn w koparce?

Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań koparka może pracować półautomatycznie, umożliwiając operatorowi łatwe tworzenie gładkich, płaskich lub nachylonych powierzchni. Praca na takiej maszynie w praktyce wygląda następująco:

  1. Koparkę ustawia się na tryb auto konfigurując wcześniej parametry pracy.
  2. Operator kontroluje drążek sterowania i pracę maszyny.
  3. Zainstalowany w pojeździe software kontroluje wysięgnik i łyżkę.

Praca w trybie automatycznym sprawia, że maszyna zachowuje jednostajny poziom pracy zmniejszając nadmierne cięcia. Bardziej jednolita makroniwelacja połączona z wysoką dokładnością sprawia, że praca zostaje wykonana w krótszym czasie. Szybciej zrealizowany projekt to lepsze wyniki finansowe dla inwestora. Nie dziwi więc fakt, że przedsiębiorstwa budowalne przesuwają swoje inwestycję wykorzystania innowacyjnych rozwiązań. Warto nadmienić, że nowoczesne oprogramowanie pozwala operatorowi dostosować interfejs do własnego trybu pracy i zapotrzebowania w danym momencie. Odbycie stosownych szkoleń zawodowych sprawia, że kierujący maszyną jest w stanie maksymalnie wykorzystać, możliwości urządzenia takie jak kolorowy interfejs 3D, szereg przydatnych konfiguracji oraz opcję personalizacji widoku pozwalającą na uzyskanie odpowiedniej perspektywy i maksymalnej wydajności.

W przypadku maszyn budowlanych centrum sterowania rozwiązaniami automatycznymi znajduje się najczęściej wewnątrz kabiny operatora, w panelu operatorskim lub joysticku do kierowania narzędziami zamontowanymi na naczepie pojazdu. Ponadto, coraz częściej można spotkać koparki i inne maszyny budowlane wyposażana w system łączności. Za jego pośrednictwem operator komunikuje się z kierownictwem oraz współpracownikami. Łatwe przesyłanie plików danych pomiędzy maszyną a biurem sprawia, że kierowca zawsze dysponuje aktualnym projektem i informacjami. Do centrali automatycznie przesyłane są też informacje o aktualnej lokalizacji pojazdów, co ułatwia zarządzanie ich flotą. Jest to szczególnie istotne, gdy prace prowadzone są na szeroką skalę na naprawdę dużym obszarze roboczym.

Niezbędnym komponentem systemów automatyki są czujniki. W pojazdach specjalnych instalowane są głównie bezdotykowe sensory indukcyjne, pojemnościowe, optyczne oraz ultradźwiękowe. Są one używane przede wszystkim do pomiaru odległości, mogą być jednak częścią systemów regulacji wysokości dysz, systemów wykrywania kolizji, kontroli poziomu napełnienia zbiorników lub położenia skrzyń ładunkowych.

Polecane książki

Programowalne moduły Ethernetowe w przykładach

portal automatyki

Marcin Chruściel Książka jest kompendium poświęconym nowoczesnym, programowalnym i konfigurowalnym interfejsom s...

LabVIEW w praktyce

portal automatyki

Marcin Chruściel Książka jest poradnikiem przygotowanym z myślą o elektronikach i a...

Inteligentny dom i inne systemy sterowania w 100 przykładach

portal automatyki

Janusz Kwaśniewski Książka w sposób metodyczny i przyjazny opisuje zastosowanie sterownika L...

Automatyka Technika Regulacji

portal automatyki

Andrzej Dębowski Niniejsza książka jest poświęcona praktycznym zagadnieniom projektowania jednoobwodowych układów a...

Programowalny sterownik SIMATIC S7-300 w praktyce inżynierskiej

portal automatyki

Janusz Kwaśniewski Sterowniki S7-300 z firmy SIEMENS oraz oprogramowanie do niego S...

Uczelnie Techniczne

Sonda - Automatyka

Których producentów sterowników PLC preferujesz?

Delta - 4.8%
Fatek - 13.5%
GE Fanuc - 56.7%
Hitachi - 8.7%
LG (LS) - 10.6%
Omron - 38.5%
Rockwell Automation - 19.2%
Schneider Electric - 13.5%
Siemens Simatic - 58.7%
Teco - 4.8%
Inne - 21.2%
Głosowanie zostało zakończone : 31 Gru 2017 - 00:00

Targi:

Reklama
Automatyka, portal automatyki, automatyzacja, sterowanie, aparatura pomiarowa, kontrola, sterowanie, napędy Automatyka, portal automatyki, automatyzacja, sterowanie, aparatura pomiarowa, kontrola, sterowanie, napędy


.