Reklama

Dodane Produkty:

- APONE - Nowy przetwornik pyłków zawieszonych PM ...
 Programowalny przetwornik Si-P00P0... pozwala na precyzy...
Producent: APONE
Dystrybutor: AP AUTOMATYKA
- APONE - Nowy przetwornik lotnych związków organi...
 Przetwornik Si-L00R0... to niezawodne rozwiązanie dedykow...
Producent: APONE
Dystrybutor: AP AUTOMATYKA
- APONE - Przetwornik temperatury z Ethernet LAN (...
 Przetwornik Li-T00W0E0 w kompaktowej, metalowej obudowie ...
Producent: APONE
Dystrybutor: AP AUTOMATYKA
- APONE - Ethernetowy przetwornik wilgotności i te...
 Przetwornik Li-S00WBE0 z zintegrowaną sondą przewodową po...
Producent: APONE
Dystrybutor: AP AUTOMATYKA
- APONE - Termohigrometr z Modbus TCP - Li-S00W0E0
 Przetwornik Li-S00W0E0 wraz z zintegrowaną sondą, pozwala...
Producent: APONE
Dystrybutor: AP AUTOMATYKA

Silniki spalinowe od wielu lat towarzyszą cywilizacji ludzkiej przy każdej formie pracy. Bez względu na to, czy mówimy o dużych silnikach spalinowych wykorzystywanych np. w samochodach, czy o małych silnikach wykorzystywanych w poszczególnych maszynach użytku budowlanego, bądź ogrodniczego, mamy do czynienia z tymi samymi aspektami konstrukcyjnymi i funkcjonalnymi, które różnią się od siebie wielkością i przystosowaniem. Silnik elektryczny różni się od silnika spalinowego znacznie. Nie sposób nie zauważyć różnicy, jeśli porównujemy energie prądu elektrycznego do energii pozyskiwanej z oleju napędowego czy benzyny. Nie zmienia to jednak faktu, że przekładnie działają niemalże identycznie, a za pracę samego silnika również odpowiadają koła zębate.

Prąd, a paliwo

Silnik spalinowy wykorzystujący do swojej pracy paliwo różni się od silnika elektrycznego. Silnik trójfazowy, czyli zaopatrzony w trzy fazy wykorzystuje do swojej pracy prąd. Wykorzystanie prądu w perspektywie silników jest o tyle korzystne, że silnik elektryczny nie wydaje przy pracy głośnych odgłosów. Krótko mówiąc, silniki elektryczne doskonale sprawdzają się w przypadku maszyn pracujących nocą. O ile w przypadku silników spalinowych mamy do czynienia z rozmaitymi normami dotyczącymi emisji spalin, czy hałasu, o tyle silnika elektrycznego to praktycznie w ogóle nie dotyczy. Dla przykładu, dużo słyszy się ostatnio o ultracichych samochodach o napędzie elektrycznym, które dla niektórych wydają się zbawieniem, a dla jeszcze innych sporym niebezpieczeństwem dla pieszych, którzy w skrajnych sytuacjach mogą nie usłyszeć nadjeżdżającego pojazdu

Który silnik jest lepszy?

Silnik elektryczny bądź co bądź wymaga regularnego ładowania. Jego paliwem jest prąd elektryczny, stąd akumulatory muszą być ciągle naładowane. Jest to o wiele bardziej problematyczne niż uzupełnienie benzyny, jednak wiąże się ze znacznie niższymi kosztami eksploatacji. Ciężko zatem stwierdzić, który silnik jest konkretnie lepszy. Każdy z nich posiada odrębną funkcjonalność, która spełnia się lepiej lub gorzej zależnie od sytuacji. Poprzez sytuacje należy rozumieć przede wszystkim przeznaczenie silnika. Wszelkie inne aspekty są znacznie mniej ważne, ponieważ założenie silnika - bez względu jakiego - ma na celu napędzanie urządzeń mechanicznych.

Polecane książki

Programowanie sterowników PLC w języku drabinkowym

portal automatyki

Stanisław Flaga Współczesne sterowniki stosowane w systemach automatyki są urządzeniami niezwykle e...

Automatyka Technika Regulacji

portal automatyki

Andrzej Dębowski Niniejsza książka jest poświęcona praktycznym zagadnieniom projektowania jednoobwodowych układów a...

Automatyka Podstawy teorii

portal automatyki

Andrzej Dębowski Automatyka jest to dyscyplina naukowa dotycząca technicznych aspektów wykorzystania m...

Sterowniki SIMATIC S7-1200 w praktyce inżynierskiej

portal automatyki

Janusz Kwaśniewski Monografia w sposób metodyczny i przyjazny opisuje zastosowanie sterownika S...

Inteligentny dom i inne systemy sterowania w 100 przykładach

portal automatyki

Janusz Kwaśniewski Książka w sposób metodyczny i przyjazny opisuje zastosowanie sterownika L...

Uczelnie Techniczne

Sonda - Automatyka

Których producentów sterowników PLC preferujesz?

Delta - 4.8%
Fatek - 13.5%
GE Fanuc - 56.7%
Hitachi - 8.7%
LG (LS) - 10.6%
Omron - 38.5%
Rockwell Automation - 19.2%
Schneider Electric - 13.5%
Siemens Simatic - 58.7%
Teco - 4.8%
Inne - 21.2%
Głosowanie zostało zakończone : 31 Gru 2017 - 00:00

Targi:

Reklama
Automatyka, portal automatyki, automatyzacja, sterowanie, aparatura pomiarowa, kontrola, sterowanie, napędy Automatyka, portal automatyki, automatyzacja, sterowanie, aparatura pomiarowa, kontrola, sterowanie, napędy


.